Asvh vs Old

Regn och blåst kan vara något bra, då kan man med gått samvete sätta sig vid datorn en liten stund.



Mycket händer nu innom aveln, då flyinge ska säljas. Som det ser ut så ska PS köpan flyinge.
Jag ser stora möjligheter med detta. Om det är någon som är enormt drivande innom hästvärlden så är det väl han.
Han har flera stora auktioner i tyskland med mycket kontakter, kanske han kommer att göra det samma här. Han har många fina hingstar så kanske slipper vi åcker priserna här som importörerna lägger på.
Om det nu blir så att man inte får tillgång till hans tjänster om man inte reggar i oldenburgförbundet så är jag villig att regga mina hästar där, då jag redan har flera hästar i detta förbund.
Ett svenskt OLD är inte fel.
Asvh har lovat en massa med sitt nya medlemskap, tycker inte de har uppfylt de åtagande men betalat för.
Är medlem i OLD och får många erbjudande från dem, de ringer och frågar om man inte vill regga sina hästar där, de bryr sig om sina medlemmar och det uppskattar men.
Har även betäckt ston hos PS och man känner sig viktig som kund, en väldigt bra koll på stona.
Att man får aktionskatalogerna hemskickade både en DVD och en liten bok i stället för att endast sitta framför datorn för titta på den auktionen Asvh har samt att inte kunna bläddra och titta vilken stamm man tycker är intressant samtidigt.
Årligen  kommer det en kalender.
Ja jag tror att han kommer att göra något gått för svensk avel antigen om det blir ett svenska oldenburgförbund eller om det blir SWB.
Nu kanske Asvh får börja att kämpa lite för sina medlemmar och komma på att de är viktiga. Kanske kan även Asvh ha en medlemstidning som man får från OLD förbundet i stället för ett riktigt tråkigt mail.
Ja ja nu har jag gnällt en det men jag tror att det kommer att göra nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0