Det blåser men glad ändå

Idag blåser det halv storm. Det är inga glada hästar som står i hagen.
Heide Hannemarie har fyllt hela juvret men har legat ner under natten så föl i natt blir det inte. Men det känns som om det kan komma liti tidigare än vad so är beräknat.
Vinky hade inte ätit upp sitt hö under natten så det närmar sig för henne också. Hon är beräknad till den 28 februari.
Det ska bli så kul me de nya små liven.

Euro står kvar på kliniken och allt är oförändrat, åt bra igår och låg bara ner två gånger under kortare tid igår.
Kanske går alltbra ändå, men man får ta en dag i sänder.

På tisdag åker jag ner till jägersro för att operera det andra stoet. Om fyra månader ska hon vara tillbaka.

Det tredje stoet ska vara på återbesök den 8 mars. Hon är riktigt pigg och fylld av bus.

Star of Space JBP rids för fullt, jätte kul. Hon kanske är min lilla stjärna ändå. På tisdag ska hon löshoppa och det var meningen att jag skulle åkt och tittat men det blir ju jägers i stället. Så får ta det veckan efter.
Det blir inte alltid som man tänkt när man håller på med hästar. Samtidig så är väl det som gör att det blir spännande.

Nej nu måste jag ut och mocka så de små liven kan komma in lite tidigare när vädret är som det är.

                    

Heide Hannemari Dimaggio- Abanos- Rohdiamant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0