Fortfarande skadad.

Consenza var inte frisk så beslutade nu att betäcka henne. Hon inseminerades dagen efter besöket på husaby häst klinik. Och lotten föll på Cardento. Tyvärr så reagerade hon på seminen och blev väldigt dålig i livmodern. Hon går nu på hippotrim i fem dagar. Chansen att hon tagit sig känns väldigt liten. Ska på återbesök den 26 april. Väntan på besked är alltid lång.

Det känns inte som detta år är med mig. Stardust är inseminerad för andra gången. Om hon inte tar sig denna gången kommer jag att byta hingst, och då får det bli Centardel.

Heidi Hannemarie ska kollas idag. Hon är också inseminerad för andra gången. Om hon inte tar sig så får hon komma hem och bli in riden. Har tappat tron om att denna häst kan bli dräktig.

Hedda kommer jag inte att betäckas i år, då mamman fick gå i avelsboxen i stället. Det känns också väldigt trist då jag hade velat se vad detta sto hade lämnat.

                             
                             
Nu är det dags att ta tag i dagens bestyr. Man kommer att gå med spänning att vänta på beskedet från tyskland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0