Hoppas nu på att hon blir brunstig.

Var med Consenza på nygårdens igår. Hon hade två fina ägg men tyvärr inte brunstig. Sprutade igång henne och hoppas nu att hon kommer igång. Min förhoppning är nu att jag kan lämna henne på nygårdens i morgon och att hon kan bli inseminerad så snart som är möjligt. Vore så roligt om hon blev dräktig.

Hedda ska visas på treårs är anmäld och nu är det pirr i magen då man vill att hon ska vara iform.

Solen skiner och livet leker för fölen. Det går så fort då de förändrar sig varje dag.

Kom fram till att Preila ska föla senare än vad jag trott då hon inseminerades när jag var i Falsterbo Om jag har tur så fölar hon tidigare detta året också. Hon kom nämligen 10 dagar tidigare i fjol.

Har varit lite duktig idag. Linda var på besök och tömkörde Hitchen. Hon är så duktig och det var han med. Hon kommer en sväng i morgon också och det är ju toppen. Hitchen var väldigt trött i huvudet efteråt, så han blev väldigt lugn.

I dag ska jag måla staket. Sista trähagen börjar ta form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0